⸙ Để chuẩn bị cho năm học 2024-2025, năm học áp dụng chương trình sách giáo khoa phổ thông mới với lớp 9 và lớp 12, sáng ngày 12/07/2024, nhóm Vật lí – Tổ Vật lí - Công nghệ - Thể dục được PGS.TS. Phạm Kim Chung – Phó Chủ nhiệm Khoa Công nghệ giáo dục, Trường Đại học Giáo dục, ĐHQGHN, thành viên biên soạn sách giáo khoa Vật lí (bộ Kết nối tri thức với cuộc sống) tập huấn chuyên môn về “Phân tích chương trình Vật lí 12 theo Chương trình Giáo dục phổ thông 2018".
⸙ Thông qua buổi tập huấn, nhóm chuyên môn được tìm hiểu sâu hơn về chương trình Vật lí 12 có những điểm mới về nội dung so với chương trình 2006, phương pháp giảng dạy và các hình thức tổ chức hoạt động dạy – học trên lớp; cách sử dụng các bộ thí nghiệm, cấu trúc định đạng đề thi và cách xây dựng ma trận, đề kiểm tra hướng tới đánh giá năng lực người học. Đây là một trong những cơ sở, nền tảng quan trọng để giáo viên có sự chuẩn bị kĩ lưỡng về chuyên môn chuẩn bị cho năm học 2024-2025.
Professional training: "Analysis of the Grade 12 Physics program according to the 2018 General Education Program"
-------------------------------------------
⸙ To prepare for the 2024-2025 school year, the school year applying the new high school textbook program for grades 9 and 12, on the morning of July 12, 2024, the Physics group – The division of Physics - Technology - Physical Education educated by Associate Professor, PhD. Pham Kim Chung - Vice Dean of the Faculty of Educational Technology, University of Education, VNU, member of the compilation of Physics textbooks (Connecting knowledge to life) provides professional training on "Program analysis Physics grade 12 according to the 2018 General Education Program".
⸙ Through the training session, the professional group learned more deeply about the Grade 12 Physics program, which has new points in content compared to the 2006 program, teaching methods and forms of organizing teaching and learning activities on class; How to use experiment sets, test format structure and how to build matrices and test questions to assess learner capacity. This is one of the important bases and foundations for teachers to have thorough professional preparation for the 2024-2025 school year.